April 13, 2009

Bidan terjun

Minggu lepas aku ke utara. Tak bersendirian seperti biasa. Uncle sukarela meneman aku.
Kali ni memang betul-betul bidan terjun. Ha ha ha ha... sebabnya... masa nak buat tu, DBA sebenar yang biasa buat eksesais tu tengah meneman isteri dia nak bersalin dalam bilik bersalin!!

Sorang lagi DBA pun tak dapat bersama. Akhirnya aku dengan beraninya menyambut cabaran. "It is ok. I'll do it!".

Alhamdulillah, aku berjaya melaksanakan tugas dengan baik dengan panduan dokumentasi yang telah diperolehi dari eksesais site sebelum ini. Downtime yang paling cepat.. he he he... 3 jam je.

Nak jadi hal, ntah kenapa sejak 9 April hinggalah 10 April tu, telefon aku sukar dihubungi sama ada panggilan mahupun sms. Rupa-rupanya sejak jam 9 mlm lagi ada orang cuba hubungi aku tapi tak berjaya walaupun aku tengok isyarat penerimaan tak ada masalah pon. Tanya la uncle kalau tak caya!

Lepas habis update patch tu, aku dengan uncle pun gerak balik nak tido. Oh ye.. singgah kedai mamak sekejap, uncle nak makan roti canai. Roti canai malam-malam! Habis tu, masuk bilik terus tido dengan aman.

Pagi esoknya seawal kul 9 lagi uncle dah ding-dong bilik aku. "Sistem down dari pagi tadi la...", kata uncle. "Aik.. takde sapa-sapa call aku pon", aku balas konfiden. "Tak dapat call kau. Aku call pun tak dapat haa...", jawap uncle balik sambil tunjuk henpon dia tgh call henpon aku. Memang tak dapat... ha ha ha ha.. padan muko!

Takdehal pon.. kitorg slow-slow gerak gi site. Tak payah gopoh.. sarapan dulu kat Nasik Lemak Cinta Sayang. Bior bebudak site handle.

Sampai kat site, sistem dah ok. Rupa-rupanya ada unexpected error. Bukan sebab kerja aku malam tadi. Legaa... kalau tak mau aku terjun tingkap!

4 comments:

en_me said...

lega kannns.. janganlarr terjun tingkap, sian oghang kat bawah tewww.. ehehe

Shh said...

kena belajar landing supaya tak kena org bawah.. .hehehe

Azli Rimon said...

tahniah bro,
ko dah bleh ganti 2 DBA tuh...
pasni ko handle lah Oracle RAC kat sumer site..

Shh said...

ha'ah.. iyolah.

Cerita BukuMuka

Cari dalam cerita ini