February 15, 2008

Pakcik KAYOOOOO!



Di satu pagi yang hening, aku dapat pesanan ringkas di telefon bimbit kedua aku. Setau aku, nombor ni aku bagi pada ahli keluarga dan sahabat tertentu aja... macam mana buleh dapat msg ni:

"Maklumat! dari Syarikat SHELL Mlys.TAHNIAH! No'simcad anda tlh memenangi cabutan bertuah Cek tunai RM15.000 Sila Hubungi:006285880124417 Terimakasi."
Penghantar: +6281514400547

Aku salin sejibik. Dengan bahasa yang tunggang-langgang, bercampur aduk dan tak lengkap. Aku saspek geng indon yang buat ni. Takkan SHELL nak bagi macam tu. Kalau mesej ni sampai pada penerima yang ada hantar borang peraduan Shell skrg ni, mau terpedaya. Pandai sungguh ambik kesempatan. Kambing bandot betul la diorang ni... sapa yang respon nak ambik hadiah tu pulak jadi badut la pulak... hahahaha...

Malaih nak citer panjang.. kalau dapat mesej macam ni.. abaikan je laa....

3 comments:

Rubiey said...

Salam...saya juga hampir tertipu dgn sindiket penipuan yg semakin berleluasa skg. Gembira bukan kepalang saya pg tadi apabila mdpt msj yg mengatakan saya adalah pemenang CEK BONUS dari SHELL. Msjnyer berbunyi begini:
Mesaj: KAD SIM anda telah berjaya memenangi CEK BONUS bertuah "RM17000.00" dari office SHELL Sila call di talian 0062813186731... HMM...Gembira gler sampai tak tau nak ckp pe,ye la kan..menang duit sape tak nak? TAPI...saya masih lagi boleh berfikir scr rasional... HMmmm...xpenah2 saya isi minyak kat SHELL pun sblm nie. TP...im wondering...ape motif diorg buat benda cmni? Nak pukau org ke atau bawak lari g Lambok...?Ahaks..The moral is,"Bukan senang nak senang n Bukan susah nak susah" mksudnya bukn senang org nak bagi duit gitu ajer.. n bukan susah utk kita menjerumuskan diri kpd masalah atau kesusahan..hmmmmm....kalo la betul aku menang...:)hmmmmmmm.....

Anonymous said...

salam..hurmmm..aku pon dpt mesej ni pagi td..jenuh dok pikir ni...sejak bile aku isi borang peraduan natang haram nih..dh r sampai mesej pagi2 tym aku mamai lagi sblum g klas..smpai dh termimpi2 nk beli ape bile dpt duet tu..wakaka..terpk gak nk call no tu..ade bunyi *tut tut*..tp aku miskol je coz aku xabes pk lagi bende tu..baru cadang nk tunjuk kat memembe mesej tu..tp aku dh terdelete..hahahaha...las2 aku search kat ternet rr..kat laman web shell satu haram xde tulis cek bonus tuk sim kad ke ape ke..minyak ade r die jual..aku amik keputusan nk wat bodow je..tp aku pelik gak ngn no tepon die..byk gile nombor.no negare ape agaknye..kredit xcukup nk call no tu dh~hahah..tp kalo betol r aku dpt 17000 tu..aku akan beli ape yg aku mimpi pagi tuh..hahahahahhaha:D
moral..jgn mudah pecaye sgt kt mesej2.wat search dlu ke ape.lebih2 mesej yg nmpk sgt nk tipu org.wahaha...tu je kot luahan ati aku..salam~~adios amigos

Anonymous said...

aku juga dpt sms dari nombor ni, 0138942314.. jadi berhati-hatilah dengan nombor ni. jangan dilayan

Cerita BukuMuka

Cari dalam cerita ini