February 06, 2008

Sindrom Bisu

Masuk hari ni dah empat hari aku batuk, minggu kedua aku selsema. Start dari semalam suara aku makin hilang... hari ni dah tinggal 7% je suara aku kot.. heheheh.. dah kena tarik nikmat bersuara sekejap... insyaAllah sekejap je.

Sapa-sapa yang call aku tu nasib le korang dengar aku bisik2 je... kwah kwah kwah... biasanya kalau selsema atau batuk, aku beli ubat kat farmasi je... dalam seminggu baik la kot...

Semalam sebelum isteri aku bertolak ke Kuantan, dah pesan kat aku... jangan lupa pi klinik.. berapa kali ntah dia sebut.. aku cam biasa.. bunyik, "hmmmmmmmmm.... nanti pegi la".

At last, malam tadi aku gi jugak klinik. Tak tahan dah batuk2 sampai sakit otot perut aku ni. Hidung sumbat pulak tu... sampai kat klinik guna bahasa isyarat dengan bisik-bisik je kat dokter... siut je dokter tu gelakkan aku... kwah kwah kwah...

Pagi tadi nak gi kerja pulun semua ubat yang ada. Hantar adik aku gi Puduraya, nak balik kampung. Turun tangga kat puduraya je aku dah rasa melayang semacam.. macam semua orangdan benda kat keliling goyang2 je... ahhh.. sudah... misti kesan ubat-ubatan yang selonggok aku ambik tadi.. abih pesanan penaja kat adik aku, aku pi kat kereta.. layan mata dengan kepala semacam tu.. ada la lena dalam 30 minit agaknya... ok la sikit..

Ingatkan nak gi site terus, tapi badan rasa lain macam je.. aku drive la slow2 balik rumah... dah rasa ok sikit.. gi opis kat cyberjaya... ni la boleh post kat sini... hua hua hua...

Untuk kawan-kawan eden yang berbangsa Cina... Selamat Tahun Baru Cina...

* Tahun baru cina bukan perayaan keagamaan.

No comments:

Cerita BukuMuka

Cari dalam cerita ini