December 15, 2008

dari bandar melaka ke bandar melaka


aku ke Melaka lagi baru2 ni... kali ni sempat la menjelajah sekitar kawasan mahkota parade sebab aku tinggal kat hotel mahkota. dekat dengan dataran pahlawan, menara tamingsari, mata-di-atas-malaysia.. dan kota peninggalan penjajah..

tampi aku bukan nak citer pasal tu.. aku nak citer pasal papan tanda arah jalan kat bandar melaka. mungkin orang yang tak biasa jalan-jalan kat bandar tu akan berpusing-pusing beberapa kali di tempat yang sama sebelum sampai ke tempat yang dituju. atau mungkin aku je kot... hua hua hua... ada papan tanda agak mengelirukan di sesetengah tempat... sebagai contoh tgk gambar ni. Kalau nak ke lebuhraya nak ke KL atau JB arah ke kiri. Tapi tengok kat tiang lampu dalam kotak merah tu.. ada satu lagi penunjuk arah ke tol air keroh arah ke kanan. Manakala dalam kotak kuning (aku tak sempat ambik gambar yang ini), arah lebuhraya KL/JB adalah ke kiri dari sebelah sana (sama arah dengan tol air keroh) dalam kotak merah. Jadi mana arah sebenar yang harus diikut untuk terus sampai ke lebuhraya?

Aku perasan ada beberapa penunjuk arah macam ni kat bandar melaka. diorang suh pusing2 kat bandar dulu baru le gi tempat yg dituju... hehehehe...

2 comments:

en_me said...

memang mengelirukan kalo me ke bandar melaka.. sebab pihak yg berkenaan ingat bandar melaka tewww kecik jakkks.. kalo sesat pong leh kuar gi maner2.. gittewww kannns

Shh said...

mmg pun mcm tu en_me. kadang2 kat simpang tu takde signboard pon..

kena cari org yg betul2 faham bandar melaka kalau nak jalan2 kat sana lain kali... :)

Cerita BukuMuka

Cari dalam cerita ini