June 22, 2009

Hendak seribu daya, tak hendak seribu alasan

Hari jumaat lepas (19 Jun 2009), keputusan kemasukan pelajar baru ke IPTA diumumkan. Kalau nak tau kena semak kat laman web http://www.upu.my/. Aku tak pasti macam mana calon2 luar bandar yang berkemungkinan tak ada kemudahan internet nak semak keputusan ni. Memang lah kalau ndak seribu daya, tak mau seribu dalih kan... aku harap ada cara lain diorg dapat tahu keputusan ni.

Satu hal yang aku rasa agak menyusahkan, keputusan dikeluarkan pada 19 Jun manakala tarikh mendaftar diri adalah pada 27 Jun 2009. Maknanya dalam tempoh seminggu inilah bakal2 pelajar baru nak buat segala macam persediaan untuk menempuh hidup sebagai seorang mahasiswa. Seminggu beb... buleh jadi kelam kabut tu.. ke memang saja2 nak menyusahkan orang supaya ramai yang kantoi tak dapat masuk??

Aku tak paham la orang yang buat kerja ni... apasal la menyusahkan aku sekali.. sebab adik aku la salah sorang yang tersenarai!

5 comments:

bokbon said...

gua pun sama la, bodoh punya sistem..

Azli Rimon said...

Kecanggihan sistem yg mengandungi ralat larian tahap cipan.

Shh said...

bawak bertenang bokbon.
li: sistem mungkin ok kot.. tapi user yang tak betul tu...

en_me said...

betullah bro.. kelam kabut jugerr tapi alhamdulillah, me dah selamat anto aDm kat kota samarahan tewww..

Shh said...

en_me sambil makan hangin lagi tu....

Cerita BukuMuka

Cari dalam cerita ini