March 07, 2008

Romantic Dinner

Semalam, selepas perbincangan hangat tentang perancangan untuk masa hadapan. Aku sebagaimana biasa ambil isteri aku dari tempat kerjanya. On the way balik, lalu belakang hotel Crown Plaza Mutiara (dulu Mutiara Hotel). Hangat hati punya pasal.. keluar dari mulut aku, "Jom kita lepak minum kat hotel ni!". Terus aku masuk parking... pegi la kat Planter's Inn . Order air oren dua cawan. Lepas minum, terus bayar. Ini lah resitnya...
RM41.40 harga 2 gelas air oren. (termasuk servis charge - mcm main badminton pulak, dan 5% cukai kerajaan barisan nasional). Pehhhh... mau tahan 2 minggu rasa air oren ni kat tekak aku.

Sebenarnya, ayat, "Jom kita lepak minum sini!" adalah ayat berlagak je. Cerita betulnya, wife aku dapat baucer makan malam percuma kat situ sebab dia organize Ladies Executive Night kat situ. Unfortunately, beverages are excluded. Pasal tu la kena bayar minum air oren dua cawan tu.

Yang ini pulak sate kambin dengan ayam, abc dan buah-buahan.

Dalam perjalanan lepas makan free tu ke PD (Pantai Dalam), jem gila tapir kat NPE. Dalam pemikiran aku yang suci ni dah agak dah.. tentu ada kempen calon PKR kat situ... memang sah betul. Entah mana datang orang ramai berbondong-bondong ke sana. Bak kata ceritera lama, "yang capek datang bertongkat, yang buta datang berpimpin, yang hensem datang mencarik jodoh". Yang aku tensen tu, ada la pulak yang berfikiran ala tapir... parking kereta sesuka hati... melintang pukang mengganggu perjalanan aku daa.. Reformasi tu, reformasi jugak bang.... pemikiran tu kena reform jugak... jangan kat takuk lama.

Dah la time tu ujan lebat. Ada yang sanggup duk tepi highway tu je dengar ceramah dalam hujan. Kalau nengok gambar atas ni, ada la nampak payung sikit2 belah kanan atas tu diorg la. Tapi tak berapa nampak sebab kamera aku agak gagal kalau kurang pencahayaan.. Aku takut diorang demam je time pilihanraya nanti.. tak dapat pangkah undi. Tu baru betul nama dia "Demam Pilihanraya".

Apa-apapun kepada semua rakyat Malaysia yang layak mengundi, selamat menjalankan tanggungjawab anda mengundi esok. Berfikir dengan waras.

No comments:

Cerita BukuMuka

Cari dalam cerita ini