May 29, 2008

Gila Kerja atau Kerja Gila - Siri III

Banyak sungguh aku punya posting dalam satu jam ni. Aku takde kerje ke tengah malam buta ni? Apa bikin brader?... aku kat spital ni haaa... ceritanya...

Kerja FAT hampir selesai. Tak dapat selesai sebab ada halangan yang tak dijangka. Lepas terangkan kat bebudak support apa nak buat besok, aku dng mr M pun angkat kaki. Masa tu semua ok je... segalanya berjalan lancar...

Dalam perjalanan balik tu, sempat lagi singgah kat SGP pekena Key's Char Keowteow.

Hati makin ceria dah dekat sampai Pulau Pinang... maknanya dah dekat 1/3 perjalanan nak sampai KL. Tetiba ada panggilan ke telepon genggam Mr. M.... bunyiknya mengerikan... semua sambungan SAN ke unix machine tak ada... I/O error!! Ahh.. sudah la pulak.. apahal!! Aku dah semakin seram....

Mr. M kejap kejap cakap, "kena patah balik ni.. kena patah balik ni...". mangkin berat la pulak stereng keta aku rasa... cehhh...

"Tak payah kot. Suh diorg reboot je..", sanggah aku nak nyedapkan hati.

"Mana boleh. VCS lagi tu.. bukan boleh gitu je. Besok diorg nak go to hell tu.. eh Go-Live".

"Aiseh... kena ke....".

Akhirnya... masuk kat exit Jawi.. patah balik ke AST.

Ni skg kat AST la nih.. tak setel lagi... huhuhuhu..

No comments:

Cerita BukuMuka

Cari dalam cerita ini