May 05, 2009

Punggai Indah Resort, Kota Tinggi.



Aku dan keluarga mertua aku dengan semua adik-beradik isteri aku dan keluarga masing-masing makan angin ke Kg. Punggai di Kota Tinggi, Johor. Sebenarnya sambil-sambil nak gi kenduri kawin sepupu aku, tapi sebab kitorang ramai... so kitorg stay kat resort ni. Punggai Indah Resort.. resort ni sekali dengan Punggai Bayu Beach Resort. Seberang jalan je.. tapi buleh guna kemudahan kat situ..




Kat sini ada 2 unit Dahlia dan 6 unit Orkid. Famili aku dengan mentua aku duk kat dahlia yang kaler kuning cair tu. 3 lagi couple adik ipar aku duk kat orkid yg tiga segi tu. So kitorang je dah ambik lebih separuh dari chalet yang ada kat sini..



Yang ini le dahlia. Dalamnya ropa macam kat bawah ni.


Harga RM150.00 semalam. Ada satu katil saiz queen dan ada satu katil bujang. Tilam tambahan boleh ambik dengan harga RM10.00 satu malam.




Orkid pulak ropa ini. Dalamnya cam kat bawah ni.



Harga yang ini RM110.00 satu malam. Ada 2 katil bujang.


Pantai kat area sini tak berapa best sebab tak berapa bersih. Kalau nak mandi laut gi tempat lain je.


Kolam renang ada.


Ada pentas karaoke la pulak.. RM90 tu kalau nak berkaraoke.

Pada aku harga yang ditawarkan agak berpatutan dengan apa yang disediakan. Kalau nak mai sini dengan keluarga, kena bawak cerek sendiri.. tak disediakan. Nak beli makanan agak jauh kedainya. Ada kemudahan BBQ disediakan kalau ndak. Berapa ringgit aku tak ingat. Ada burger yang dijual kat resort ni.. Kat kantin aku tak pasti apa yang ada sebab aku tak pegi pon..

Kalau bawak budak2 bandar... nak mandi liat la pulak sebab takde air panas. Air-cond ada kat tiap bilik.. takdehal punya. Tuala yang disediakan berkualiti rendah.. tak serap air... digalakkan bawak tuala sendiri

Tempat2 menarik dekat kawasan sekitar aku tak sempat nak pegi sebab tujuan utama nak gi kenduri kawin sepupu aku dan majlis bertunang adik aku. Tak dapat la nak tunjuk kat sini. Sempat singgah kat Tanjung Balau je.. ada Muzium Nelayan. Pun tak sempat nak masuk sebab time kitorg sampai tu tengah tutup tengahari. Kebetulan ada expo apa ntah.. shopping le sikit.
Kitorang balik lepas makan nasik kenduri.. sedap weh... sampai kat lepas susur masuk Simpang Empat, Melaka... tu dia.. sesak bagai nak rak... akhirnya sampai rumah selepas hampir 8 jam perjalanan.

Alhamdulillah. Selamat sampai semua.

4 comments:

en_me said...

sonoknyerr gi kota tinggi tewww..

Shh said...

seronok memang seronok.. tapi tak sempat nak jalan2 sangat en_me sebab tujuan utama nak gi kenduri. :)

Anonymous said...

terkenal jugak chalet pakcik aku ni
.. haha ... baik arr ....

Rushdan Albaity said...

Macam mana nak booking?

Cerita BukuMuka

Cari dalam cerita ini