December 03, 2009

Orang kasi aku ambik


Pagi tadi masa lalu kat rumah tol kajang, pandang belah kiri ada papan tanda, "Dapatkan rebat 20% anda di sini". Hwaaa.. menarik jugak nih... satu hari aku masuk tol je 4 kali kalau hari kerja, seminggu dah 20 kali. Maknanya hari kerja je dah cecah 80 kali.. masuk jalan-jalan hari cuti dah tentu lebih 80 kali.

Singgah la kat kaunter TnG situ.

Aku: Assalamualaikum. Saya nak tuntut rebat tol ni.
Puan Kaunter: Claim boleh buat lepas 5 haribulan. Bak sini kad tu.

Puan Kaunter meletak kad aku atas mesin pengimbas.

Puan Kaunter: Haaa.. yang ini untuk bulan 10 ye encik. Bulan 11 punya lepas 5 haribulan nati baru boleh.
Aku: Baik. Terima kasih.

Aku ambik resit. Dapat rebat RM79.00.. maknanya sebulan je dekat2 RM400 aku kena bayar tol. Tu diaaa... Boleh la... orang nak bagi, ambik je la kan.. lepas gak duit tol aku balik kampung minggu ni.

1 comment:

en_me said...

masyukkk tewww.. ehehe

Cerita BukuMuka

Cari dalam cerita ini