July 08, 2008

bagai tembilang bagai penggali, bagai yang hilang begitu yang ganti

Sebelum ni aku ada pernah cerita pasal Judi Yang Dihalalkan.

Sebenarnya aku pun terkena. Lebih RM2000.00 aku kena. Dah lepas syok jawap banyak2 tu baru aku perasan... aku sudah terkena daaaa... dari jam 11.30mlm sampai pukul 4 pagi aku syok jawap dengan harapan dapat sesuatu. Dah la gitu, msg2 susulan dari pihak penganjur pun macam seolah2 aku dah menang dah... tu yang makin syok jawap tu... sampai masa aku berhenti tu dah terlambat daaa... aku rasa dah lebih 400 soalan yang aku dapat. Satu soalan RM5... magnum 4D pun satu singgit je kot... ke dah naik skrg, aku tak tau...

Aku dok googling kat internet, rupanya ramai yang dah kena jugak. Ada yang sampai lebih RM3k. Yang aku heran kenapa pihak celcom tak potong line masa dah sampai limit! Kebanyakan yang terkena adalah orang melayu. Sebab soalan dalam bahasa melayu kot... ntahla...

Isteri kesayangan aku pun dok sibuk la tembak aku, "Itu la abang, selalu nasihatkan orang, kalau nak buat apa-apa fikir dulu. Jangan membazir duit tak tentu pasal... sekarang sendiri yang buat". Aku hanya mampu menyeringai je... memang padan muko aku...

Aku rasa ini antara tindakan paling bodoh aku pernah buat dalam hidup aku (antara?? maknanya ada yang lain gak le tu..).

Dah lepas kecoh2 orang kata judi, masuk campur para ulamak dan pihak SKMM, akhirnya pihak penganjur mengaku bahawa apa yang dibuat tu salah. Aku pun dah berkira2 nak tukar ke telco lain kalau tak ada apa2 pulangan dari pihak penganjur. Walaupun akan menyusahkan, tapi demi untuk mengajar pihak terbabit, aku akan buat!

Semalam aku dapat msg dari pihak penganjur,

"Peserta 100Hari100Kereta yang
dihormati, caj promosi SMS 2222 anda
akan dikredit ke akaun anda dalam
bulan Julai 08. Celcom prihatin!
Terima kasih."

Hmmm... walaupun tak dipulangkan dalam bentuk tunai, ok la kot daripada takde langsung. Mungkin ada yang tak puas hati. Kalau dipulangkan 100% ke dalam akaun aku, aku tak perlu bayar bil telefon aku untuk selama 1 1/2 tahun kalau trend penggunaan telefon aku sama macam sekarang. Lagipun kalau dapat tunai, silap2 ke lain pulak perginya duit tu.. huhuhuh..

Pengajarannya pada aku... bukan senang nak senang, bukan susah nak susah. Pada pihak Celcom pulak, cuba letakkan diri anda di pihak pengguna (bukan pengguna kaya), baru tau macam mana rasanya.

No comments:

Cerita BukuMuka

Cari dalam cerita ini