October 06, 2008

Diari Umrah dan Ziarah XI

Hari 11 – Ahad, 14 Ramadhan 1429

… dan akhirnya sesudah 9 jam penerbangan, kapal kami mendarat dengan selamat di KLIA pada jam 10.50 pagi waktu Malaysia. Alhamdulillah. Sampai sudah.

Aku pun terus call abah mertuaku, “Abah.. kitorang dah sampai ni.”. “OK. Kejap lagi abah datang. Mak dengan budak2 tengah bersiap tu”, balas abah mertuaku.

Kami terus naik tren dari bangunan satelit ke bangunan utama. Lepas tu, tunggu la barang2 kat tempat ambik bagasi. Mata aku dok focus pada beg2 yang lalu kat depan tu satu satu, mabuk tengok beg lalu.. hehehe.. tapi takde la sampai batal puasa..

Ngam-ngam je kami keluar dari pintu ketibaan, kereta abah mertuaku pun sampai. Anak2 aku dari jauh lagi dah melambai2 dengan wajah yang sungguh ceria. Maklumlah, lama kena tinggal. Petangnya, kami berbuka puasa bersama kat rumah mertua aku beramai-ramai.

Alhamdulillah. Sekian.


Ini aje pengalaman kami. Kalau gaya penceritaan tak menarik, harap maafkan. Aku ni bukan penulis yang baik...

Kalau dah sampai ke Makkah dan Madinah ni sekali, lain kali dah tak ada masalah sangat kalau berziarah ke sana. Yang berbeza mungkin persekitaran dia kot sebab kat sekitar kawasan masjidilharam sekarang sedang dalam proses menaik taraf. Aku harap hasrat aku nak datang lagi dengan lebih ramai ahli keluarga yang lain lagi akan tercapai. Insya-Allah.

No comments:

Cerita BukuMuka

Cari dalam cerita ini