October 28, 2008

Sambil menyelam minum air

Alhamdulillah, jamuan hari raya di rumah aku pada 26 Syawal 1429 berlangsung dalam suasana sederhana tapi meriah (mcm biasa je baca ayat ni). Terima kasih kepada tetamu-tetamu yang hadir. Rancangan asal nak buat pada hari Sabtu, namun atas beberapa sebab yang tak dapat dielakkan, tunda pada hari Ahad. Ada juga jiran-jiran yg teringat tarikh asal bertanya, "Aik.. kata aritu nak buat 25 hb..??". "Ada hal sikit last week, takut tak sempat", aku jawap.

Kami ambil kesempatan juga meraikan ulangtahun kelahiran anak-anak kami Husna (7thn pada 18 Okt) dan Haziq (3 thn pada 25 Okt). Semoga usia diberkati Allah. Tak sempat nak ambik gambar sangat sebab macam biasa, sibuk sangat. Tetamu terawal sampai 5 minit sebelum jam 2.30ptg. Yang terakhir jam 9.30 mlm. Letih memang letih, bukan selalu pun...

Pada kali ini aku jumpa x-classmate kat sekolah menengah dulu yang dah hampir 20 tahun tak jumpa. Juga sahabat kat kolej yang kali terakhir jumpa masa dia ngantar aku kawin 9 tahun lepas. Isteri aku jumpa juga dengan x-coursemate dia yang kebetulan adalah isteri kepada salah seorang x-classmate aku kat sdbl dulu.. kecik dunia ni ropanya...

Minta maaf kepada sesiapa yang tak terjemput.. bukan sengaja.. harap maafkan kami. Lain tahun kalau ada sahabat-sahabat yang tau aku buat open house tapi tak dijemput, datang je.. kan raya. Medium jemputan sama ada email, sms, panggilan atau secara terus dari mulut yang comel.Mungkin ada yang terlepas pandang. Sekali lagi maafkan kami. Kami insan yang lemah.

Kepada tetamu yang telah hadir, sekali lagi.. Terima kasih.

2 comments:

Azli Rimon said...

salam abang backup,

minta maaf tidak dapat memenuhi undangan atas sbb2 tertentu. insyaAllah akan cuba memenuhi undangan tuan dia lain hari.

en_me said...

hi abang ittewww.. salammmz

Cerita BukuMuka

Cari dalam cerita ini