April 21, 2008

Bulan Gerhana Sekali Sekala

...sambungan

Malam tu kami restore semua data user (profile dan home) ke server sementara. Tunggu punya tunggu punya tunggu punya lama.. akhirnya kami tinggalkan lah dulu... fikiran pun dah tak betul... sambung keesokan hari la ye...

Hari esoknya sampai site jam 11 lebih kot.... matahari dah 3 ke 4 galah tinggi... rupanya restore process habis lebih kurang jam 5.00 pagi.. tu dia.. kalau tunggu.. jadi burung hantu la kami.

Then, kami create user berdasarkan list yang di ekstract dari coe dan yang boss bagi. Actually, senarai ni sama je rupanya... huhuhuh... rupa-rupanya.. list tu very outdated.. ntah tahun bila.. maknanya banyak userid baru kena buat... apa lagi.. taichi ke support person.. kesian diorg jadi mangsa... tapi kan dah lama melahu.. ok le tu...

Yang aku frustrated.. punya banyak fail2 lagha dalam profile dan home folder user.. dari mp3, avi, wmv, mp4.. dan segala bagai punca kelalaian manusia.. besar2 tu semuanya... aku jumpa je terus padam.. padan muka... hua ha hau.. lagu raya sekali aku padam... kurang meriah la raya diorg tahun ni...

abih tu... bagi briefing kat support engineer mcm mana nak troubleshoot problem yang may occured. Lepas tu kami terus tak pandang belakang dah.. terus angkat kaki.. semangat berkobar2 nak keluar terus dari kawasan tu... badi siut...

Malam tu takde aktiviti menda pun. Makan kat Marang... tapi kalau makan dengan aku biasa la.. hahahaha.. tak meriah punya sebab aku ni makan memang sket je... perut kecik! Lepas tu balik tido... takde nak berlazat2 la weih... hehehehe... tanya la dengan aku kalau ada snooker ke, karaoke ke.. apa2 ke.. aku memang tak tau kat mana adanya benda2 lagha tu... Pantai Batu Buruk aku tau le.... nasib le engkorang.... huhuhuh... esok nak balik KL.. yeyey....

1 comment:

Tanpa Nama said...

Terengganu.....the state of the "G"
Perak.....the lost state of the "G"

Cerita BukuMuka

Cari dalam cerita ini