September 02, 2008

Salam Ramadhan

Hari ini masuk hari kedua umat Islam di Malaysia dan kebanyakan negara Islam di dunia menunaikan rukun Islam yang ke-3. Alhamdulillah dapat kita merasakan lagi nikmat Ramadhan untuk tahun ini. Insya-Allah, semoga akan dapat kita tunaikan kewajipan kita dengan sempurna hingga ke hari yang terakhir nanti. Di samping ibadah yang wajib, semoga dapat juga kita melakukan amalan-amalan sunat yang sangat banyak dikurniakan Allah pada bulan yang mulia ini.

Insya-Allah, aku dan isteri akan berangkat ke tanah suci Mekah pada 4 Ramadhan nanti untuk melaksanakan ibadah umrah. Kepada sahabat-sahabat yang membaca catatan ini, aku nak ambik kesempatan memohon kemaafan andai ada kesalahan yang telah aku lakukan pada sesaiapa saja. Doakan semoga perjalanan kami pergi dan balik selamat dan dapat menjalankan ibadah dengan sempurna. Insya-Allah kami doakan sahabat-sahabat akan menyusul pada suatu masa nanti. Harapan kami juga ini bukan ziarah kami yang terakhir ke tanah suci. Kepada sahabat-sahabat yang mengirimkan salam kepada Rasulullah dan sahabat-sahabat baginda, juga yang berkirim doa, doakan agar kami sampai dengan selamat untuk menyampaikan salam dan doa kalian. Insya-Allah.

Jika ada rezeki, aku akan catatkan diari perjalanan kami di tanah suci sekembali kami ke tanah air nanti. Di samping untuk menggalakkan sahabat-sahabat untuk turut serta di masa yang lain, juga sebagai panduan bersama dan juga untuk diri aku sendiri yang mudah terlupa.

1 comment:

Normala said...

Salam Ramadhan, semoga Shazmi and family dapat mengerjakan umarah dgn sempurna.

Cerita BukuMuka

Cari dalam cerita ini